Over mij

Mijn foto
Ik zou wel zoveel kunnen schrijven, maar zoveel tekens kan ik niet gebruiken. Ik ben blij en gelukkig met mijn gezin, onze gezondheid en ons mooie verbouwde huis.

woensdag 3 maart 2010

Lintjes, lintjes, en nog meer lintjes !

Hebben jullie daar ook last van. Waarvan ? Nou, van zo`n lintjestik. Ik ben gek op lintjes. Ik heb ze in allemaal soorten en maten. Nieuwe lintjes, maar ook hele oude uit oma haar naaidoos. Lintjes netjes op kartonnetjes, of gewoon losjes opgerold. Aan de deur van mijn scrapdomein hangt een grote doorzichtige schoenenzak met allemaal van die vakjes. In al die vakjes zitten lintjes netjes gesorteerd op kleur. Een leuk gezicht, zo`n zak met allemaal van die kleurige lintjes. En je kunt er ook allemaal leuke dingen mee doen. Natuurlijk gebruik ik ze met scrappen en om aan labeltjes te hangen.
Maar vorige week ben ik met de meiden aan de gang gegaan en hebben we hele leuke memoborden gemaakt. Zo simpel, zo leuk, en zo klaar. Je neemt een canvasdoek. Je spant hier een stuk stof overheen, en dat zet je aan de achterkant van het canvas vast met punaises. Dan zoek je allemaal leuke lintjes uit de schoenenzak en die span je dan zo strak mogelijk overdwars over het canvas heen. De lintjes zet je aan de achterkant van het canvast vast met punaises. Daarna steek je aan de voorkant tussen de lintjes door wat kaartjes en foto`s. En klaar is je lintjesmemobord.
Tja, en met zoveel lintjes in huis, kun je nog meer leuke dingen maken. We hadden verschillende reclame keycoards liggen. De reclamecoards knip je van de musketonhaak af, en daarna knoop je aan de ring allemaal leuke lintjes vast. Voor de afwisseling rijg je er af en toe wat leuke kralen aan, of hang je er wat bedeltjes aan. Daarna hang je de musketonhaak aan je tas of broek en je hebt een hele leuke versiering. Sanne heeft ze in drie verschillende kleurscharkeringen gemaakt. Leuk om voor jezelf te maken, maar ook leuk om met een kinderverjaardag cadeau te geven of om op een verjaardagspartijtje te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten