Over mij

Mijn foto
Ik zou wel zoveel kunnen schrijven, maar zoveel tekens kan ik niet gebruiken. Ik ben blij en gelukkig met mijn gezin, onze gezondheid en ons mooie verbouwde huis.

donderdag 15 september 2011

LOPPIS !

Ik hoor jullie hersenen al kraken, en jullie denken: wat is dat nu toch weer: Loppis ! Nou, dat is èèn van de leukste dingen om te doen in Zweden. Er is kleine Loppis en grote Loppis. Je moet onderweg goed opletten en dan zie je de bordjes met Loppis langs de kant van de weg staan. Volg de pijlen en je komt bij de Loppis. Loppis is verkoop van tweedehands spullen. Sommige mensen doen dat in een tent in hun tuin, in hun schuur of garage, in een loods bij hun huis etc. Echt geweldig. Het leuke is dan ook dat je met de lokale bevolking in gesprek komt, je wat meer van de huizen te zien krijgt en je voor een kleine prijs leuke spulletjes kunt scoren. We doen het vooral voor de fun. Bij het bordje Loppis beginnen Martijn, Anouk en ik van binnen al te kriebelen. Yippie, Loppis ! Achter in de bus begint dan gelijk het gemopper: Nee hè, niet weer, ik blijf wel in de bus zitten, blijven jullie niet zo lang weg ? Bij de Loppis aangekomen gaan we aan het struinen, op zoek naar leuke kleine hebbedingetjes, en vaak vinden we die wel voor weinig. Leuke zweedsje kerstboom hangertjes, 6 nieuwe vorkjes voor de chocoladefontein, een schuimspaan, een zweedse Donald Duck, een kleine shopper met cupcakes erop en als klap op de vuurpijl: een schattig klein tasje voor de dames wat ze mee kunnen nemen naar het kerst gala. Ze waren allebei helemaal happy.
Mocht je ook een keer naar Zweden gaan, volg dan ook de bordjes naar de Loppis, je zult er zeker geen spijt van krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten